Monograma familiară „S” și logo-ul mărcii Salomon au evoluat de-a lungul deceniilor, în timp ce au împodobit echipamentele emblematice ale mărcii pentru sporturi de iarnă (schiuri, snowboard-uri, bocanci), încălțăminte pentru alergare și drumeții, precum și îmbrăcăminte și echipament tehnic. Ca parte a relansării mărcii „Tomorrow is Yours”, o nouă versiune a monogramei „S” și un nou font pentru logo „Salomon” au fost concepute de un grup care a inclus o echipă de proiectare internă, precum și două echipe externe – una condusă de fosta vedetă Salomon Snowboard, David Benedek, și Ricardo Ferrol, un tipograf elvețian; al treilea e Hugo Hoppmann, un director de creație german.
Această nouă identitate vizuală este o manifestare foarte reușită a relansării mărcii noastre, fidelă istoriei și personalității ei. Designul final pare atât de natural și evident, este cel mai bun rezultat la care echipa de proiectare putea spera!
Noua monogramă „S” și noul logo „Salomon” apar pe produsele Salomon începând cu sezonul toamnă/iarnă 2022-23. Ambele au fost dezvăluite discret în colecția exclusivă Blue Fire care a fost lansată în ianuarie 2022. Fanii atenți ar fi putut observa designul schiurilor și snowboard-urilor Salomon la Jocurile Olimpice de iarnă de la Beijing. Pentru a crea noul logo la timp pentru lansarea din ianuarie 2022, echipele combinate au început în grabă în ianuarie 2021, lucrând simultan și în deplină colaborare. Întâlnirile zilnice timp de trei săptămâni consecutive au accelerat procesul de proiectare, pe măsură ce grupurile au explorat opțiuni, au împărtășit feedback și au luat decizii în timp real.
„Designerii noștri grafici interni lucraseră deja la modelul logo-ului „Salomon” și creau de fapt noi produse în timp ce participau la crearea logo-ului împreună cu echipele externe, astfel încât fiecare opțiune nouă de logo a fost integrată în designul produsului”, a explicat Farcot. „Acest lucru ne-a dat o idee foarte bună despre impactul și calitatea fiecărei opțiuni pentru încălțăminte, îmbrăcăminte, echipamente și nevoile de comunicare de marketing.”
Benedek, un rider al echipei Salomon Snowboard timp de 18 ani, conduce astăzi o firmă de consultanță creativă în Munchen. A fost unul dintre cei mai cunoscuți rideri ai epocii sale, a ieșit pe scena snowboard-ului la începutul anilor 2000, prezentând o combinație rară de stil și tricks. Segmentul lui Benedek din filmul de snowboard din 2002 , Afterbang by Robotfood ,a jucat un rol semnificativ în progresul filmelor de snowboard și în cultura generală a sportului.
Noul logo Salomon este un tribut subtil adus istoriei mărcii, dar cu actualizări contemporane. Pentru a începe proiectul, Salomon a identificat ceea ce a considerat că sunt cei mai puternici indicatori de moștenire printre mai multe iterații de logo din istoria sa de 75 de ani - o versiune „de casă” din anii 1970 (pe când Salomon a devenit un brand global) și o alta din 1996, realizată de designerul vedetă Neville Brody, în timp ce Salomon explora arena „Freedom Action Sports”.
„Salomon a avut un brief foarte precis, așa că ne-am bazat pe acele două sigle”, spune Benedek. „Echipa internă a făcut cea mai amănunțită muncă pe care am văzut-o vreodată. Au existat atât de multe strategii bune și analize ale diferitelor tipuri de logo-uri și unde doreau să ajungă, iar asta ne-a creat o cale clară, care a fost de mare ajutor.”
Farcot admite că nu este ceva obișnuit să lucrezi într-o manieră colaborativă pentru proiecte de design grafic. Este nevoie de un nivel ridicat de încredere și transparență, iar designerii să lase ego-urile deoparte în favoarea succesului proiectului de brand. În acest caz, fișierele s-au mutat fără probleme între designerii interni, Hoppmann și Benedek.
„Hugo a venit cu cea mai bună primă-versiune a mărcii, apoi David și Ricardo au transformat-o într-un logo perfect finalizat”, a spus Farcot. „Apoi au creat monograma „S” din această bază, pe care Hugo a folosit-o pentru a crea noul nostru logo S/LAB și semnătura Salomon Advanced.”
Experiența de design a fost unică pentru Benedek, datorită conexiunii sale cu Salomon și pentru că simțea că lucrează cu prieteni.
„A fost emoționant să mă conectez la o perioadă din viața mea ca snowboarder, care a fost foarte importantă și unică”, a spus el. „Atunci, din punct de vedere al designului, nu există un brand cu care să lucrez și pe care să îl cunosc atât de bine. Am o înțelegere bună a nucleului mărcii și a ceea ce ar putea fi și ce nu poate fi, așa că probabil asta ne-a ajutat să ne îndreptăm către un logo și un font care sunt autentice pentru brand și un loc bun pentru a merge mai departe. .”
Farcot consideră că noua marcă este o manifestare a etosului designului Salomon - să fie superioară în funcție, cu un semn foarte lizibil și recunoscut; să fie radicală în design, cu o estetică foarte simplă și directă; și să fie obsesivă în stil, cu un nivel extrem de rafinament grafic.
„David și Ricardo s-au chinuit pentru fiecare rază, distanță, grosime și unghi pentru a le realiza absolut perfect”, a spus Farcot.
Din perspectiva lui Benedek, a fost un efort bun de grup, în general.
„Nu aș spune că am îmbinat siglele din anii ’70 și ’96, dar am îmbinat caracterul S și M și am mutat lucrurile pentru a face o conexiune cu ceea ce se simte ca brand”, a spus el. Am vrut să modernizăm logo-ul cu tendințe de design stabile, contemporane, fără a îndepărta oamenii de brand. Este aproape un re-branding invizibil, într-un fel. Este autentic și simt că cuprinde caracterul lui Salomon.”
Hoppmann este încântat că a jucat un rol în scrierea unui alt nou capitol din istoria lui Salomon.
„Cufundarea în bogata istorie de marcă și proiectarea noului logo Salomon au fost o experiență extraordinar de inspirată, ca un cerc complet”, a spus Hoppmann. „Desenarea, conceperea, modificarea detaliilor și colaborarea strânsă cu Ric, David și restul uimitoarei echipe a fost o călătorie fantastică. Sunt profund recunoscător că mi s-a oferit oportunitatea de a-mi pune amprenta asupra viitorului lui Salomon.”